Hjælp til tanker

Få hjælp til tankemylder, bekymringer, negative tanker og angst tanker

Hjælp til tankemylder og hjælp til bekymringer og negative tanker, er et 1:1 forløb, hvor jeg hjælper dig med, at få styr på dine uhensigtsmæssige tanker og tankemønstre. Det kan være tankemylder, bekymringer, negative tanker og selvkritiske tanker m.fl.

Det kan også være, at du blot har brug for hjælp til positive tanker, så du lærer, at tænke mere positivt i stedet for negativt om forskellige ting.

Kunne du tænke dig, at tage kontrollen over dine egne tanker, så det ikke længere er tankerne der får lov til, at styre dig, uanset om dine tanker handler om bekymringer, tankemylder, selvkritiske tanker, angsttanker eller tanker om, hvad andre tænker om dig.

Vil du lære hvordan du med simple og effektive metoder helt kan undgå, at give dine uhensigsmæssige tankemønstre opmærksomhed. Vil du lærer hvordan du kan omprogrammere måden hvorpå du tænker om forskellige situationer, eller lære hvordan du selv kan opbygge nye og støttende tanker. Så er dette tankeforløb helt sikker noget for dig. Forløbet tilpasses individuelt til dig og de udfordringer du oplever i forhold til dine tanker

Hjælp til tanker

At kunne kontroller og styre sine egne tanker, er ensbetydende med større livsglæde

Når du bliver fri af dine tankers tyrani vil du opleve en markant større livsglæde. Du vil kunne frigøre en masse tid, være mere nærværende overfor dig selv og dine omgivelser. Du vil opleve en bedre søvn og en mærkbar energiforøgelse. Du vil være mere modstandsdygtig overfor stresspåvirkninger, og du vil i høj grad også opnå et bedre selvværd.

Rigtig mange mennesker, bruger flere timer om dagen på, at bekymre sig om alle mulige scenarier, ting m.fl., der aldrig nogensinde kommer til at ske. Nogle kan endda bruge en hel dag eller weekend på det.

Forløbet Hjælp til tanker og tankemylder er for dig, der oplever nedenstående problemstillinger

Hjælp til tankemylder, bekymringer og angsttanker
  • Jeg bekymrer mig ofte over alle mulige ting, som jeg inderst inde godt ved, at jeg ikke kan gøre noget ved alligevel.
  • Jeg grubler eller spekulerer ofte over noget der er sket eller noget jeg har sagt i min fortid. Det kan være noget der skete for flere år siden, eller noget der skete for bare en time siden.
  • Jeg bekymrer mig eller grubler, spekulerer og analyserer tit og ofte fordi jeg muligvis tror på, at jeg kan finde en løsning på det jeg tænker på.
  • Jeg har en tendens til hele tiden, at tænke i “worst case” scenarier.
  • Jeg har ofte selvkritiske og negative tanker om mig selv og den jeg er.
  • Jeg tænker ofte negative eller selvkritiske tanker om det jeg gør. Det kan være i forbindelse med mit job, min uddannelse eller andre ting i mit privatliv.
  • Jeg har tit tanker om hvad andre mon tænker eller mener om mig.
  • Jeg har ofte angst tanker om forskellige ting. Det kan være angst for sygdom eller angst for, at gøre bestemte ting.
  • Jeg bruger ofte lang tid på mine tanker, og har svært ved at slippe dem igen.

Mange mennesker oplever ligesom dig, at have store problemer og udfordringer, når de fastholder sig selv i uhensigtsmæssige tankemønstre. Jeg ved det fordi, jeg oplever det stort set hver eneste gang hos de mennesker jeg hjælper med, at få styr på deres tanker. Og der bliver desværre flere og flere der oplever dette som et meget stort problem.

Når dine tanker får lov til, at kontrollere dig, resulterer det meget ofte i alvorlig stress, dårligt selvværd, depression og angst.

Sådan foregår tankeforløbet

Jeg anvender oftest en kombination af nedenstående metoder, afhængig af dine udfordringer i forhold til tanker.

Herudover afhænger det også af, hvad der vil virke bedst for lige præcis dig. I nogle tilfælde anvender jeg kun en af metoderne. Det er oftest meget individuelt fra person til person.

  • Metakognitive metoder og teknikker
  • Kognitive metoder og teknikker
  • NLP metoder og teknikker
  • Positiv psykologi
  • Mindfulness baserede metoder og teknikker i forhold til tanker
  • TFT og EFT (Tankefeltterapi og emotionel frigørelses teknik)

Forløbet foregår typisk over 3 - 5 samtaler, hvor du efter hver samtale får udleveret forskellige øvelser og teknikker, som du skal træne og praktisere i mellem vores samtaler.

 

- Enhver situation har ingen anden betydning, end det du tillægger det med din bevidste eller ubevidste tanke -

Få hjælp til at styre dine tanker

Tankeforløb