Hjælp til stress

Individuel stress hjælp, se dine muligheder for hjælp til stress her

Hjælp til stressDu har flere muligheder for, at få hjælp til stress. Den stress hjælp du har brug for, afhænger af din stressbelastning og de omstændigheder, der er årsagen til din stress.

Stress kan være farligt, hvis du er udsat for mange stresspåvirkninger, og befinder dig i en mere eller mindre konstant stresstilstand.

Når du er i en konstant stresstilstand, det man kalder for langvarig eller kronisk stress, øger du din risiko for en lang række alvorlige helbredsproblemer, både fysiske og psykiske.

Det er derfor vigtigt, at du får hjælp til din stress så hurtigt som muligt, inden stressen udvikler sig til en længerevarende stressbelastning.

Når du får hjælp til stress bliver du afstresset, og du får dit liv tilbage med fysisk og mentalt overskud, mere energi og større glæde, så du igen kan varetage dit job, være nærværende over for dig selv, sammen med din partner, dine børn, din familie og venner m.fl.

Det kan være lidt af et detektivarbejder, at finde ud af, hvilken stress hjælp man skal vælge, da der de seneste år er dukket mange forskellige tilbud op om hjælp til stress. Det er dog ikke alle muligheder, der har den samme og vedvarende effekt i forhold til, at forblive fri af stress.

Hvornår har jeg brug for hjælp til stress

Som udgangspunkt kan du sige, at du har brug for hjælp til stress, når du har fået alvorlige stresssymptomer. Det kan være symptomer som hukommelsesbesvær, svimmelhed, dårlig eller manglende søvn, aggressivitet, uforklarlige smerter, vejrtrækningsproblemer m.fl.

Hvis du har en middel stressbelastning, hvor du mærker stress symptomer som indre uro, trykken for brystet, tankemylder, indesluttethed, hovedpine, lettere til tårer m.fl., har de fleste mennesker også brug for hjælp til stress. Jo før du får hjælp, jo tidligere kan der gribes ind i forhold til din stress, og dermed undgå, at stressen udvikler sig til en langvarig eller kronisk stressbelastning.

Vælg den rigtige hjælp til stress

Det er vigtigt, at du vælger den rigtige hjælp til stress, og sikrer dig, at den stress hjælp du får, er understøttet af forskning inden for afhjælpning, forebyggelse og håndtering af stress. De metoder jeg selv arbejder med, når jeg hjælper andre mennesker med stress, er alle sammen evidensbaserede, og understøttes af forskning samt min professionelle erfaring med behandling af stress de seneste seks år.

Få hjælp til stress af stresscoach ved personligt fremmøde, eller via online stresscoaching

Hjælp til stress

Du har mulighed for, at få individuel hjælp til stress med stresscoaching ved personligt fremmøde. Eller hos via et 1:1 online stresscoaching forløb. Uanset om de vælger den ene eller anden metode, så får du hjælp af en Certificeret Stresscoach, der er uddannet til, at hjælpe mennesker med stress.

Om du skal vælge den ene eller anden mulighed afhænger af, hvad du har det bedst med. Begge metoder er lige effektive.

    1. Individuel stresscoaching ved personligt fremmøde i mine lokaler i Roskilde eller København. Du kan læse mere om stresscoaching her
    2. Individuel online stresscoaching, hvor du sidder derhjemme, uanset hvor i landet du bor. Online stresscoaching foregår via Skype, og er kr. 1000,- billigere end ved personligt fremmøde. Du kan læse mere om online stresscoaching her.

Det er vigtigt med de rigtige metoder og teknikker, når du skal have hjælp til stress

Uanset om du vælger en stresscoach eller psykolog, når du skal have hjælp til stress, er det vigtigt, at du sikrer dig, at hjælpen du får består af de rigtige metoder og teknikker.

Når du får hjælp til stress, skal du både have hjælp til, at blive afstresset og du skal have hjælp til at lære, hvordan du forebygger og håndterer stress fremadrettet. Både i dit privatliv og i dit arbejdsliv.

Herudover er en meget vigtig del af din stress hjælp, at du får hjælp til, at fjerne årsagerne til det der har givet dig stress. Både de udefra kommende årsager og de indefra kommende årsager.

Når du får den rigtige hjælp til din stress får du også genskabt balancen i dit autonome nervesystem. Og du får både den psykiske og den fysiske stress ud af din hjerne og krop.

Når du skal vælge hvilken hjælp til stress du har brug for, er det vigtigt, at du sikrer dig, at hjælpen er en aktiv, fremadrettet og målrettet hjælp mod din stress. Forstået på den måde, at du selv skal være en aktiv deltager i processen, og at der både arbejdes målrettet med, at du bliver afstresset. Og at der arbejdes målrettet med, at lære dig hvordan du selv, kan forebygge og håndtere fremtidige stresssituationer fra dit arbejdsliv og dit privatliv.

Denne form for hjælp, giver dig de bedste resultater i forbindelse med behandling af stress, så du fremover kan holde dig selv fri af stress.

Gratis stress hjælp over telefonen

Du kan også få gratis stress hjælp over telefonen, ved at ringe til mig på telefon: 42 16 47 14.

Jeg vil i forbindelse med vores telefonsamtale spørge ind til hvordan du mærker din stress, samt hvad årsagerne er til den stress du oplever.

Herudfra vil jeg rådgive dig bedst muligt i forhold til, hvad du kan gøre her og nu. Og hvad jeg vil anbefale dig i forhold til, at få den bedst mulige hjælp til din stress. Det kan være hjælp fra en stresscoach, psykolog eller din egen læge.

Afhængig af din stressbelastning, kan det også være, at du selv kan gøre noget for, at komme af med din stress igen. Og jeg vil i den forbindelse komme med forslag til, hvad selv kan gøre her og nu.

Hvis jeg ikke tager telefonen er det fordi jeg er optaget. I så fald indtaler du blot en besked eller sender en sms, hvorefter jeg vil ringe dig op, så snart jeg har en ledig stund.

Ring til mig på tlf. 42 16 47 14 og få gratis hjælp og rådgivning

Gratis hjælp til stress på stresstelefonen

Hvem kan få hjælp til stress

Alle, uanset alder, kan få hjælp til stress, samt hjælp til at forebygge og håndtere fremtidig stress. Du kan få hjælp, uanset om du er sygemeldt eller i arbejde, under uddannelse, eller er arbejdsløs.

Stress kan ramme os alle sammen, uanset alder, og oftest når vi mindst venter det. Stress kan være akut, kortvarig eller langvarig (kronisk stress).

Det er vigtigt, at skelne mellem disse tre tilstande, da det er den langvarige stress der har store konsekvenser for dit helbred. Så jo før du får hjælp, jo hurtigere kan du komme af med din stress igen.

Hjælp til stress når du er sygemeldt

Er du sygemeldt på grund af stress fra din arbejdsplads, kan du få hjælp til stress, så du bliver rask igen. Når du er sygemeldt med stress er vigtigt, at du får ro og tid til at komme dig samtidig med, at du får professionel hjælp til din stress.

Via et stresscoaching forløb fordelt på 10-12 uger arbejder vi først med at få dig afstresset, for derefter at bygge dig langsomt og sikkert op igen, så du får mere psykisk og fysisk overskud og kan klare en normal hverdag igen.

Vi arbejder endvidere med at finde årsagerne til det der stressede dig, og du får værktøjer til, at håndtere og forebygge fremtidig stress, så du aldrig mere behøver at blive så stresset, at det går ud over dit helbred.

Læs mere om stresscoaching her

Hjælp mod stress

Har du spørgsmål om hjælp til stress?

Har du spørgsmål om dine muligheder for hjælp til stress eller andre spørgsmål om stress, er du meget velkommen til at, at ringe til mig på Tlf.  42 16 47 14 helt gratis og uforpligtende. Eller benytte dig af nedenstående kontaktformular, hvorefter jeg kontakter dig.

Du kan også se om du kan finde nogle af svarende på dine spørgsmål om stress på nedenstående link.

Spørgsmål om stress

Har du brug for hjælp til stress?

Hvis du har brug for hjælp til stress, kan du enten ringe til mig på tlf. 42 16 47 14, eller benytte dig af nedenstående kontaktformular, hvorefter jeg kontakter dig.

Alle henvendelser er naturligvis helt uforpligtende.